۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

باز کردن مرورگر در حالت محرمانه


اكثر مرورگرهاي معروف از قبيل فايرفاكس، اينترنت اكسپلورر، گوگل كروم، اپرا و غيره، حالتي براي مرور صفحات اينترنتي دارند كه به آن حالت «مرور محرمانه» يا Private Browsing Mode گفته مي‌شود. در اين حالت، هيچ اطلاعاتي از شما روي كامپيوتر شخصي ذخيره نمي‌شود و هيچ ردي از سايت‌هايي كه مشاهده كرده‌ايد به جاي نمي‌ماند. اما چگونه مي‌توان اين حالت را در مرورگر اينترنتي خود فعال نمود؟


گام‌هاي زير را به ترتيب انجام دهيد:

  1. ابتدا يك ميان‌بر يا shortcut از مرورگر اينترنتي خود بر روي دسكتاپ كامپيوتر ايجاد كنيد. مي‌توانيد نام اين ميان‌بر را به «محرمانه» تبديل كنيد تا در موقع لزوم بتوانيد آن را به راحتي پيدا كنيد.
  2. حال روي اين ميان‌بر، راست‌كليك كرده و گزينه properties را انتخاب كنيد. در پنجره‌اي كه ظاهر مي‌شود، قسمت shortcut tab نمايش داده مي‌شود.
  3. در جعبه‌ي target box، بعد از كلمه‌ي exe (و اگر كوتيشن وجود دارد، بعد از كوتيشن) يك space بزنيد و متن قرمزرنگ زير را تايپ كنيد و سپس دكمه OK را بزنيد تا پنجره بسته شود:

 

براي اينترنت اكسپلورر: -private

براي فايرفاكس: -private

براي گوگل كروم: –incognito

        براي اپرا: -newprivatetab

اگر اين گام‌ها را دقيقاً طي كنيد، حالا بايد يك ميان‌بر از مرورگر اينترنتي دلخواهتان بر روي دسكتاپ داشته باشيد (به نام «محرمانه») كه هر گاه آن را اجرا كنيد، مرورگر اينترنتي شما در حالت «مرور محرمانه» اجرا شده و هيچ ردي از سايت‌هايي كه مرور كرده‌ايد به جاي نخواهد ماند.

توجه كنيد كه در مورد فايرفاكس، پس از اينكه با روش فوق توانستيد آن را باز كنيد، بايد به منوي Tools نگاه كنيد؛ در صورتي كه گزينه‌ي Start Private Browsing را ديديد، به اين معناست كه هنوز وارد حالت محرمانه نشده‌ايد و بايد اين گزينه را بزنيد تا وارد حالت محرمانه شويد و اين گزينه به Stop Private Browsing تبديل شود.

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر